mobilsignaler i tågkupén

  Hej!Att åka tåg har verkligen sina fördelar. Det är inte bara bra för miljön utan det är dessutom socialt och ibland rätt avkopplande. Du kan ganska snabbt få kontakt med en annan resenär om du känner dig lite pratsugen. Vill du bara luta dig tillbaka i den rätt hyfsade stolen så kan du göra det. Annars finns det möjlighet att plocka fram lilla datorn och jobba. Eller varför inte läsa några kapitel ur den där boken som annars aldrig hinner bli läst? Möjligheterna är många. Men, en liten irritation i sammanhanget är ändå alla dessa mobilsignaler som ljuder överallt. Från Bachs 5:e symfoni, ( du vet den där lite skräckinjagande babababaaaa, babababaaaaa) till någon käck liten barnbarnstrudilutt som morfar är såå stolt över. Men jag antar att det är liksom det läget man får gilla när man åker tåg i dag. Själv brukar jag sitta och fundera över om val av ringsignal avslöjar mobilägarens personlighet. En morgon satt jag i samma kupé som en kvinna i 60-års åldern, en medelålders herre, några killar runt 30 och ett antal yngre kvinnor. Så plötsligt brakar det loss. De skrällande tonerna från hårdrocksgruppen Heavy Metal (tror jag) anfaller oss alla i ett stigande crescendo. Okej, tänkte jag, säkert killen där borta runt 30. Men döm om min förvåning när kvinnan i 60-års åldern börjar famla i kappfickan efter mobilen. Till slut får hon tag i den, svarar och de öronbedövande tonerna tystnar. Oj då, tänkte jag, och nästan skämdes lite. Jag skulle aldrig kunnat koppla ihop hårdrockssignalen med den här lite äldre och propert klädda kvinnan. Det stämde liksom inte. Så här efteråt känns det rätt skönt att mina egna fördomar kom på skam. Det är ju fantastiskt härligt egentligen att kvinnor över 60 inte föredrar Avestaforsensbrus eller Drömmen om Elin. Nej, nu är det andra bullar som gäller - hårdrocksbullar. Go for it! _________________________________________________________________Stötfångare, fälgar och fjädring till salu http://motor.msn.se/   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback