En dag i köket på Jakobsbergsgården.



Gänget från Jakobsbergsgårdens kök som tog så väl hand om mig. Riktigt flitiga lisor.


Min arbetskompis för dagen Siw Eriksson.



Här är Kerstin i full gång med att portionera sylt.



Vikarien Johanna ser till att fylla kantinerna med ärtsoppa. Men varför får hon fel lön?



Josefine fixar specialkosten.

Tack snälla ni för att ni tog emot mig in i er jobbvardag. Jag är så imponerad av att ni är så effektiva, samtidigt bekymrad över om ni tappar ännu en tjänst. Stå på er, tjejer, eller som vi brukar säga - upp til kamp!

Pia


Kommentarer
Postat av: Christine Jirving

Hej!

Var på Jakobsbergsgården idag och åt en god lunch. Kanske tillagad av dig? :-) Roligt att du engagerar dig i Sala kommuns restaurangverksamhet. Tråkigt att inte jag visste om ditt besök. Jag hade gärna kommit och berättat om kostenheten och dess verksamhet och dess fantastiska medarbetare. Jag är mycket stolt över att vara chef över denna verksamhet. Hör gärna av dig så berättar jag mer om mina duktiga medarbetare, visioner och mål för verksamheten.



Med vänlig hälsning

Christine Jirving

Kostchef

Kostenheten

Tekniska förvaltningen

Sala kommun

2011-08-18 @ 13:59:33
Postat av: Pia

Jag förstår att du är stolt över dina medarbetares insatser. Vilka fantastiska kvinnor! Men jag kommer gärna tillbaka och då hör jag av mig till dig.

2011-08-19 @ 23:33:42
Postat av: Jim Björklund

Tror inte u insett allvaret i det som nu sker men så här ser jag på det här i den del av Sverige där dina partikamrater mellan skål och väg föraktar vanligt folk som är idioter som arbetar med skitjobb-ha ha ha...Det ser jag ju på ditt inlägg ovan här att du inte gör men risken är att du hycklar och nu...efter det här kan ingen säga om ni hycklar solidaritet eller erfar den. Solidaritet är en känsla och känner man inte den ska man inte kalla sig solidarsk...Det är hyckleri...Därför är det begreppet dött (i STHLM ett asgarv) i dag för man avkrävde folk att känna...Det faller på sin egen orimlighet...

Och så JH så är ser jag på det som nu sker(hoppas du har god kontakt med din "arbetskompis här i spalten, du kommer behöva ett jobb snart)...



Skitsaker och beredvilliga medier att gå högerfalangernas ärenden är upphov till det här...Skulle detta faktist resultera i Juholts avgång är det det ett slags fadermord som högerministären saknat så länge.

Att det i Stockholm inte finns några medier som håller sig opartiska står också klart, inte minst public service som ekot, som i veckor vinklat det hela som högern vill. Den här

krisen spiller över på medierna så fullständigt att inget går att tro som objektivt i fortsättningen. Vi har beskådat mediernas oberoende dö mitt framför våra ögon och där på Sveavägen inte långt ifrån där Palme sköts avslutas nu lustmördandet på den kraft som drog Sverige upp ur nöden. Nu ska nöden återinföras och inte talas om socialt ansvar och absolut inte om demokrati som i Sverige nu stavas med liten bokstav eftersom det är sedan år rent löjligt att ens tala om det. Oavsett vad Juholt nu gör så är Sverige slitet i tu.Eller tusentals delar. Den diskurs med blattehat högern låtit ta form kommer bli den starkaste analysen av varför Sverige har problem och den går att skylla på (S). Allt dåligt som sker kommer regeringen lämpa bakåt i tiden med media som lystet kommer hugga på snart sagt vilken krok som helst.



120120

2012-01-20 @ 16:04:12
Postat av: artists at large

I'm the writer admiration not in words can express, the author of the novel the theme, center clear, exciting, is a good article


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback