Dottern kommer.

Den här veckan blir spännande. Dottern ska bo hos mig i min lilla etta i Stockholm. Praovecka på Bik Bok. Man är liksom van att husera fritt på de få kvadratmetrarna, utan att behöva ta någon hänsyn till någon.

 

Nu kommer ännu ett par necessärer att trängas vid handfatet, ytterligare hårblås- och plattängerssladdar att krypa omkring.  För att inte tala om alla kläder hon har tagit med sig som med nöd och näppe fick rum i den största resväskan huset har att erbjuda. Vojne, vojne.

 

Jag som är van att äga fjärrkontrollen och zappstationerna brukar vara mellan de olika nyhetskanalerna (låter riktigt torrt kan jag tänka mig) Nu blir det sannolikt 3:an och 5:an som kommer att gå varm. Anna Anka och Top Model eller så. Det handlar om att uthärda med andra ord.

 

Pia

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback