Kill your darlings.

Sitter och skriver för fullt på mitt förstamaj-tal som jag ska hålla här i Sala. Känns skönt att få vara på hemmaplan när det är valår.

 

Att skriva ett majtal är en väldig procedur. Man vill inte lämna något åt slumpen samtidigt som man vet att det inte går att ta med allt man vill. Kill your darlings är ett bevingat uttryck som passar väl in om man vill begränsa taltiden till max en kvart.

 

Höstens val blir ett riktigt ödesval, det känns verkligen så. Bäva månde för ytterligare fyra år med en högerpolitik som dränerar allt mer resurser från skolan, vården och omsorgen. Jag hoppas att människor inser det.

 

Vi sossar måste bli ännu vassare på att föra fram vårt alternativ till väljarna, vår vision om framtiden, om Möjligheternas Land. Jag tror knappast att vi kan vinna valet enbart på borgarnas misslyckanden, trots att de både är många och långa. Väljarnas förtroende vinner man genom tydlighet och trovärdighet.

 

Pia


Kommentarer
Postat av: Gun-Britt Karlsson

Som sagt - ditt tal blev alldeles utmärkt!! Tack!

2010-05-02 @ 07:41:13
Postat av: Pia

Tack igen.

2010-05-05 @ 14:20:29
Postat av: Pia

Tack igen.

2010-05-05 @ 14:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback