Har du frågor?

Du kanske minns att jag för några veckor sedan skrev om att vi i trafikutskottet skulle bjuda in SJ och Banverket för att få deras bild av det tågtrafikkaos som har rått den här vintern.

Nu blir det i stället en öppen hearing på torsdag kl.9 här i Riksdagen där bl a  SJ, Banverket, Tågoperatörerna och SEKO kommer att medverka. De kommer först att hålla korta framföranden om läget och sedan får vi ledamöter möjlighet att ställa frågor.

Om du har några frågor eller synpunkter kring alla de tågförseningar och inställda avgångar som har drabbat oss i länet väldigt hårt den här vintern så hör av dig till mig så kan jag framföra dem på torsdag.

Att det kommer bli fler vintrar är ett som är säkert, frågan är vilken beredskap som krävs för att tågtrafiken ska kunna fungera även när temperaturen kryper ner mot minus 20? I dag fungerar det uppenbarligen inte.

Tisdagen 2 mars kommer jag att ha en interpellationsdebatt mot Åsa Torstensson om detta kära ämne. Så håll utkik, ibland sänds debatterna på TV2 eller 24:an.

Pia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback