Gott Nytt.

Fy satan vilken träningsvärk! Jag ha så ont i ljumskarna och i rumpan efter min skidåkning häromdagen att jag smäller av. Trodde nog att jag var mer vältränad än så, men icke då.

Hade tänkt att köra ett pass på gymet så här på året sista dag men frågan är om tillståndet kommer att förvärras för de redan utsatta muskelgrupperna. Vi får väl se hur jag gör.

Annars är det bara att instämma i arbetsmarknadsminister Littorins omdöme om detta år - ett riktigt skitår. För en gångs skull är vi överens.  Den stora skillnaden är dock att han har både verktygen och makten att göra något så att människor ska kunna få det bättre. Men vad gör karln? Ingenting. Absolut ingenting.

Och så här ser det ut på område efter område. En i det närmaste total handlingsförlamning råder. Samtidigt som allt fler slås ut på arbetsmaknaden, allt fler faller offer för stupstocken i sjukförsäkrings-reglerna och att allt fler tvingas söka försörjningsstöd från soc.

Var finns politiken när vi som bäst behöver den? Är det månne så att regeringen själva har upptäckt att deras universala lösning om sänkta skatter inte längre löser några problem och att de inte vet vad de ska ta sig till? 

Nej, ut med det gamla och in med det nya.

Gott Nytt År!

Pia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback