Rolf.

Det var ett förfärligt tjat om denna avdragsgilla RUT. Ett medialt frossnade utan dess like kring vad vissa kallar en pigdebatt, som om detta vore den absolut avgörande valfrågan. Själv är jag rätt säker på att väljarnas krav kommer att vara betydligt större än så.

100 000 fler är arbetslösa i år jämfört med förra året. Många undersköterskor, förskolelärare och annan lärarpersonal har fått sägas upp. I stället för att dela ut 1,3 miljarder i städrabatt så kan vi t ex anställa 2000 fler förskolelärare för att minska barngrupperna. Ett mycket smartare sätt att använda våra gemensamma resurser.

Själv är jag så lyckligt lottad att jag har en ganska stor "Roffe" här hemma. Han gör det mesta - allt från dammsugning till pelletspåfyllning. Och det fina med kråksången är att hans tjänster inte är till salu - han är bara min.

Kostnaden är onekligen lite svårberäknad men jag "betalar" så gärna - dock utan några statliga subventioner. Har precis för mig att det kallas jämlikhet.

Pia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback