Efter sju sorger och åtta riksdagspartier.

Så. Nu får det vara nog. 7 veckor har passerat sedan den ödesdigra valdagen. Sorgen har varit stor, tung och snudd på obegriplig. Och som lök på laxen lyckades Sverigedemokraterna bli det åttonde riksdagspartiet. Jag får kalla kårar när jag hör dem i kammaren. De må vara välsmorda i truten och se ofarliga ut, men deras budskap är skrämmande – vissa människor är mer värda än andra.

Människor som avviker från vad som är typiskt svenskt göre sig inga besvär. Värt att notera är dock att det Sd menar med typiskt svenskt är vad detta land under århundraden införlivat från bl a Turkiet.  

Ni kan ge er på att debatternas vågor kommer att gå höga framöver. Taktiken om tystnad kan ni glömma . Vi kommer att tvinga dem ta ansvar och att göra rätt för sitt höga arvode. Nu kan de inte längre spy galla över etablissemanget – nu är de en del av det.  

Även om valet blev uruselt för vår del så kommer aldrig våra röster att tystna. Vi kommer att fortsätta att kämpa mot orättvisor och för jämlikhet, och för människors lika värde förstås. Men, vi ska vi bli ännu mycket bättre och ännu mer intressanta. Vill du hänga med?

Pia

 

 


Kommentarer
Postat av: Waldemar

Hej Pia, jag har läst lite på din blogg och den är intressant, jag fastnade på denna posten, där du tar upp SD och deras framgår i valet 2010. Jag personligen tycker det är bra att du tar upp det, det finns många som gör det men desto fler som säger emot, desto fler inser att SD är ett parti med väldigt konstigt ideologi. Kämpa på!

2010-11-17 @ 20:34:32
Postat av: Waldemar

Hej Pia, jag har läst lite på din blogg och den är intressant, jag fastnade på denna posten, där du tar upp SD och deras framgår i valet 2010. Jag personligen tycker det är bra att du tar upp det, det finns många som gör det men desto fler som säger emot, desto fler inser att SD är ett parti med väldigt konstigt ideologi. Kämpa på!

2010-11-17 @ 20:34:34
Postat av: Pia

Tack Waldemar för din support. Vi får aldrig tiga ihjäl Sd. Den taktiken duger inte. Vi ska i första hand noggrannt syna deras påståenden i sömmarna. Deras s k fakta, som de sedan bygger sina förslag på, är ofta konstruerade påståenden som passar deras syfte. Detta ska ifrågasättas och det kommer åtminstone jag att göra.



Ha det så gott!

2010-11-18 @ 22:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback