Svenska 3.

En skön lördag närmar sig kväll. Tog med dottern till grannstaden Västerås för att leta vårtecken i butikerna – och de fanns där. Hon hittade en bukett tröjor medan mamman fick nöja sig med ett par pocketböcker. Viveca Sten ” I grunden utan skuld” och Katarina Wennstam ”Smuts”.

 

Viveca Stens böcker har jag nog läst samtliga men inte Wennstams. Kan nog bli bra spänning några veckor framöver. Visserligen är min riksdagsvardag fylld med den varan, men vi är än så länge förskonade från de intriger och förvecklingar som utspelar sig i Sandhamn. Tack och lov.

 

Hann faktiskt med en vända i skidspåret vid Annedal. 5 km i skumt dagsljus som nästan hann bli mörker innan jag kom runt. Men hej och hå vad det gick undan. Lagom isiga spår som inte var så muntra att ta sig uppför men väldig roliga att åka utför. Var på vippen att vurpa men lyckades hålla mig på benen.

 

Nu väntar en trevlig middag i hemmets lugna vrå. I kaminen sprakar en skön eld som även Waltersson (katten) har lärt sig att uppskatta. Han hittar alltid den absolut varmaste fläcken på golvet som han snabbt lägger beslag på. Där ligger han sedan utfläkt som den värsta björnfäll.


Annars har dottern minsann informerat sin mor om vad 15-åringarna benämner som svenska 3. Politikerspråket.

Hon kanske skulle uppskatta en parlör...?

 

 

Pia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback